Польща визнана однією з десяти найдоступніших країн Європи і входить до трійки найдешевших країн Європейського Союзу. Однак, вартість продуктового кошика в Польщі зазнає постійних коливань, і 2024 рік – не виняток.
Тож не дивно, що люди дедалі частіше звертають увагу на акції, знижки та спеціальні пропозиції в магазинах. І, очевидно, напередодні новорічних свят вдаються в питання: де купувати продукти найвигідніше. 24 Канал з посиланням на дані Gremi Personal розповідає, яка середня вартість продуктового кошика у Польщі у різних магазинах.
Найдешевші магазини у Польщі: де скуплятися
У результаті помітних змін на ринку роздрібної торгівлі Lidl стала найдоступнішою мережею супермаркетів, випередивши Auchan. Хоча середня різниця в ціні між двома лідерами становить лише 7 злотих, сходження Lidl на перше місце є беззаперечним.
У нещодавньому аналізі споживчих цін Lidl виявився найдоступнішим варіантом із середньою вартістю споживчого кошика 230,09 злотих. За ним слідує Auchan з ціною 236,43 злотих, а замикає трійку лідерів Biedronka з середньою ціною кошика 231,28 злотих.
Тоді як найбільше зростання цін відбулося в Carrefour. Також подорожчання кошика зафіксовано в мережі Kaufland, де середня ціна кошика у жовтні 2024 року була на 43,16 злотих вищою, ніж у 2023 році.
Рейтинг вартості продуктового кошика в магазинах Польщі:
- Lidl – 230,09 злотих;
- Biedronka – 231,28 злотих;
- Auchan – 236,43 злотих;
- Selgros Cash & Carry – 283,13 злотих;
- Makro Cash & Carry – 288,47 злотих;
- E.Leclerc – 290 злотих;
- ALDI – 303,48 злотих;
- Carrefour – 311,84 злотих;
- Intermarche – 312,23 злотих;
- Kaufland – 312,97 злотих;
- Polomarket – 315,12 злотих;
- Dino – 318,07 злотих;
- Netto – 323,72 злотих.
Отже, у вересні 2024 року середня вартість продуктового кошика в Польщі зросла на 25 злотих порівняно з попереднім місяцем. Однак, у жовтні ця тенденція змінилася на протилежну: ціни знизилися на 20 злотих. Аналіз 13 торгівельних мереж показав, що у восьми з них ціни на окремі продукти знизилися, а в п’яти – зросли.