Site icon #Повернення

Нові правила щодо дитячих автокрісел в ЄС: що змінилося для батьків

Головна функція автокрісел – забезпечити захист маленьких пасажирів під час дорожнього руху. Для цього окремими країнами чи їх об’єднаннями запроваджуються певні стандарти безпеки.

Так, з 1 вересня 2024 року на території ЄС почали діяти оновлені правила щодо використання дитячих автокрісел. Українські водії мають ознайомитися з ними, щоб підвищити безпеку своїх дітей на дорогах, передає 24 канал.

Нові стандарти безпеки для дитячих автокрісел в ЄС

Відтепер усі дитячі автокрісла, що продаються на території Європейського Союзу, повинні відповідати новому стандарту R129/i-Size, який був прийнятий у 2013 році, проте донині не мав загального застосування. Суттєвою зміною в цьому стандарті є перехід від критерію ваги до критерію зросту при виборі автокрісла.

Згідно з новими рекомендаціями, максимальний зріст дитини, яка використовує автокрісло, становить 150 сантиметрів. Крісла існують 5 типів, а розподіл дітей між ними буде здійснюватися відповідно до їх зросту.

  1. 0 – колиски. Такі автокрісла використовуються для перевезення новонароджених. Ці автокрісла встановлюються на задньому сидінні, забезпечуючи оптимальний захист голови дитини під час подорожі, коли вона розташована обличчям до дверей;
  2. 0+ – “перенесення”, для дітей до 1 року. Такі конструкції закріплюють проти ходу авто на задньому сидінні;
  3. 1 – автокрісла, призначені для дітей віком до 4 років. Моделі кріпляться так, щоб діти могли їздити в положенні обличчям вперед;
  4. 2 – вікова категорія 3 – 7 років (навантаження до 25 кілограмів). Ці конструкції також встановлюються по ходу руху машини;
  5. 3 – бустери. Спеціалізовані дитячі автокрісла, які не мають спинок і бічних бамперів. Розроблені для дітей зростом від 120 до 145 сантиметрів. Мета – підняти маленьких пасажирів, забезпечуючи зручне та ефективне прилягання ременів безпеки, тим самим підвищуючи їхню безпеку під час подорожі.

Новий стандарт зобов’язує водіїв оснащувати автокрісла спеціальною наліпкою R129/i-Size. Вона повинна бути розміщена на видному місці.

Увага. Автокрісла, які не мають цього маркування, або схвалені за межами ЄС, вважаються непридатними для використання в країнах-членах Європейського Союзу.

Якими були старі стандарти?

Європейський Союз відійшов від двох попередніх стандартів автокрісел, ECE R44/04 та ECE R44/03, які в основному базувалися на вагових критеріях. Ці підходи, засновані на вазі, мали певні обмеження, оскільки часто призводили до того, що діти переростали свої сидіння, але при цьому відповідали ваговим вимогам.

Така невідповідність часто призводила до неправильного розміщення ременів безпеки та зниження рівня безпеки. Тепер нові стандарти надаватимуть пріоритет зросту як ключовому фактору, що дозволить точніше оцінити анатомічні потреби дитини та підвищити загальний рівень захисту під час подорожі.

В результаті автокрісла, які відповідають застарілим стандартам, тепер заборонені до використання та продажу. Ця заборона стосується всіх автокрісел, що мають сертифікати ECE R44/04 та ECE R44/03. Штрафи за недотримання нових правил можуть сягати 200 євро.

Додаткові переваги нових стандартів

До того ж автокрісла призначені для підвищення безпеки, пропонуючи посилений захист для шиї та голови дитини. Дослідження показують, що використання автокрісел може знизити ризик травмування на 90%, а ризик смертельного випадку – на 75%.

В оновленні правил також наголошують на необхідності забезпечення сумісності нових автокрісел з системою ISOFIX. Вона має вирішальне значення, оскільки мінімізує ризик помилок при встановленні, забезпечуючи підвищену стабілізацію автокрісла під час руху, й загальний рівень безпеки маленьких пасажирів.

Тож українські водії, які подорожують до ЄС або проживають на його території, повинні дотримуватися нових правил. Нехтування цими вимогами може призвести до штрафів та серйозних наслідків у разі ДТП.

Важливо завчасно подбати про наявність автокрісла з маркуванням R129/i-Size, якщо в автомобілі перевозиться дитина зростом до 150 сантиметрів.

Exit mobile version