Автоматизована процедура подачі документів для вчинення нотаріальних дій запроваджена у 120 посольствах і консульствах України. Тепер українці, що перебувають за кордоном, можуть у зручний час подавити заяви та завантажувати такі документи онлайн.
Про це повідомили в українському зовнішньополітичному відомстві, повідомляє Суспільне Новини.
Там зазначили, що поетапне введення в дію цієї системи почалося 1 липня цьогоріч.
“Тепер українці за кордоном можуть подавати інформацію та документи в електронній формі через електронний кабінет заявника інформаційно-комунікаційної системи МЗС “е-Консул” у всіх 120 закордонних дипломатичних установах, що надають консульські послуги”, — йдеться в повідомленні.
Українці за кордоном у зручний для себе час можуть:
- подати онлайн заяву на вчинення нотаріальної дії;
- завантажити зразок необхідної довіреності чи нотаріальної заяви;
- завантажити всі необхідні документи.
У МЗС кажуть, що усі процедури подачі та обробки документів можна здійснити без попереднього фізичного відвідування дипустанови.
“Після онлайн-подачі залишається лише короткий візит для отримання готового документа, що значно економить час та ресурси громадян”, — додали у зовнішньополітичному відомстві.
За даними Євростату, станом на 31 січня 2025 року в ЄС тимчасовий захист мали майже 4,3 мільйона українців, які виїхали з України через повномасштабне вторгнення Росії.
Програму тимчасового захисту запровадили 4 березня 2022 року, коли українці масово почали виїжджати за кордон через війну РФ проти України.
15 липня 2025-го Європейська Рада продовжила дію тимчасового захисту для біженців з України до 4 березня 2027 року.